Tweede donatie aan Flipflopi

Foto: Flipflopi

In 2023 heeft stichting Cari voor een tweede keer gedoneerd aan het Flipflopi Project in Lamu, Kenia. Na het bouwen van hun eerste ‘flipflopi’, een traditionele Oost-Afrikaanse dhow boot maar dan van gerecycled plastic, en het succes van die boot in het overbrengen van de belangrijke boodschap om een einde te maken aan plastic vervuiling en het creĆ«ren van een circulair bedrijfsmodel omtrent plastic afval, wilde de organisatie graag opschalen. En daar is apparatuur voor nodig. Dus met onze bijdrage heeft Flipflopi een laspistool speciaal geschikt voor plastic weten aan te schaffen, wat het maken van onderdelen voor de boten en het in elkaar zetten van de dhows een heel stuk makkelijker en efficiĆ«nter maakt.

En dat betekent minder plastic in de natuur, want er is een praktische en in het oog springende boot van gemaakt, en meer mogelijkheden om op te vallen in de media, bij beleidsmakers, de Verenigde Naties en verschillende gemeenschappen met zulke kleurrijke schepen.

Meer informatie lees je op LinkedIn en op de website van Flipflopi.