Avolare

In 2023 heeft stichting Cari een donatie gedaan aan wildopvang Avolare. Deze wildopvang 2.0 is vorig jaar geopend. In een duurzaam en innovatief complex vangen ze zieke en gewonde wilde dieren op, en zetten ze zo snel mogelijk weer uit in hun natuurlijke omgeving.

De reden achter Avolare is professionele wildopvang, met waarborgen voor de hygiƫne, veterinaire zorg, omgang met de dieren en het traject naar herintroductie in het wild. Daar wordt vervolgens zoveel mogelijk wetenschappelijk onderzoek aan gekoppeld, dus als opvang zelf gebruikmaken van wetenschappelijke inzichten, maar ook onderzoekers uitnodigen om ter plekke onderzoek te doen.

Foto: Avolare

Na een eerste kennismaking en bezoek aan Avolare kwam het verzoek om een donatie voor de aanschaf van een tweetal medische tablets. Dit om de volgende stap in hun professionalisering te zetten. De medische tablets zijn nodig om hun hoge hygiƫnische en veterinaire standaard te garanderen. Alle apparatuur waar ze mee werken moet namelijk goed en makkelijk steriel gemaakt kunnen worden, net zoals voor ons als mensen in het ziekenhuis belangrijk is. Daarnaast zouden ze er minder papier door gaan verbruiken, waardoor men duurzamer kon werken, en zou het hun werk vereenvoudigen, doordat wijzigingen meteen kunnen worden doorgevoerd in het dierregistratiesysteem.

Al met al een verzoek waar wij graag aan tegemoet wilden komen. Het team van Avolare heeft ons laten weten dat het een verademing is om met de tablets te kunnen werken.